W obecnych czasach sam bardzo dobry produkt to za niewiele, by firma przynosiła zyski. Kluczem sukcesu w dystrybucji jest jego odpowiednia promocja a także reklama. Często jest to zaniedbywane lub robione nieumiejętnie.
Dlatego najlepszym rozstrzygnięciem jest skorzystanie z usług agencji reklamowej, która posiadając odpowiednią wiedzę oraz kwalifikacji jest w stanie zagwarantować większe zyski. Co wchodzi w skład zadań agencji reklamowej? Bez wątpienia elementarną czynnością jest analiza rynku i przedwstępne ocenienie planowanych działań i strategii. Agencja musi zdecydować w jakim medium odbywać się będzie promocja. Najczęściej wybierana jest ta w mediach społecznościowych, ponieważ jest to największe zbiorowisko ewentualnych, przyszłych klientów. Najistotniejsze jest również posiadanie zachęcającej strony www. Z tego powodu coraz więcej agencji posiada w zanadrzu usługę projektowania witryn internetowych. Po umieszczeniu reklam w środkach przekazu, powinno się skontrolować realizowaną kampanie w zgodzie z umową. Po odpowiedniej analizie pozostaje sporządzić raport i poinformować klienta o wynikach i skutkach współpracy. Wówczas firma podejmuje ocenę skuteczności. Agencje reklamowe dzielą się na 2 szerokie kategorie: świadczące pełen zakres usług (full-service) lub te wyspecjalizowane. Te pierwsze odpowiadają za reklamę od p oczątku do końca, zatem kontrakty są najczęściej długoterminowe i skierowane do dużych firm. Do agencji fachowych możemy zaliczyć: agencje interaktywną (kreowanie firm i marek w internecie), agencje PR (dbanie o wizerunek publiczny firmy/produktu w sieci, jak i poza nią), agencje SEO/SEM (zwiększenie widoczności w rankingu wyszukiwania algorytmu google - usługi z zakresu seo, SEM, adwords), agencje performance (osiągnięcie konkretnego efektu biznesowego), agencje brandingowe (wprowadzenie produktu/usługi na rynek lub gdy marka przechodzi rebranding), agencje kreatywne (Opracowują pomysły na kampanie reklamowe, przygotowują pełen pakiet treści, grafik i wideo) itd. Takie działania na rynku są nawet obowiązkowe, jeśli chcemy ażeby nasza firma utrzymywała się w czołówce.
Sprawdź: social media poznan.